divendres, 27 de juliol del 2007

Les Santes

Escric això just abans de marxar a tocar a la missa de les Santes. M'agrada aquest ambient de festa que es respira. M'agrada anar pel carrer i trobar-me tot de gent. Sento les campanes repicar, m'han llevat els petards a les 7 del matí i ahir vaig anar a dormir força tard, però m'agrada. Encara que no sigui una autèntica mataronina, m'agrada.
Dic que no sóc una autèntica mataronina, i només m'entendran els que, com jo, no són "dematarodetotalavida", que és com ho diuen, amb un punt d'orgull i casi sense respirar, com si fos una sola paraula, els que tenen quatre generacions endarrere de gent nascuda a Mataró.
Malgrat no tenir aquest pedigrí que molts exhibeixen amb orgull, m'agraden les Santes. De tota manera, i suposo que perquè em manca aquesta puresa de sang, trobo que estan bé, però que tampoc són "les millors del món", que hi ha altres festes majors molt sentides també, i que fins i tot alguns aspectes de les Santes es podrien millorar.
Dit això sense ànims d'ofendre als Santeros purs.
Glòria a les Santes!