dimecres, 6 de febrer del 2008

Com continua el conflicte

Un dels pitjors consells que em van donar, fa un temps, davant d'un altre conflicte, era que no digués res, que em fes "la loca" i que deixés passar el temporal. Que fes veure que no hi havia conflicte. Vaig seguir aquell consell, suposo que donat amb tota la bona intenció del món, i ara penso que no vaig fer bé.
Aquest cop m'he assegut a parlar. A dir "se que tens raó, i vull que sàpigues que jo també tinc raó"
He defensat la meva opció, la meva dignitat.
L'altra part ha defensat la seva raó. Ens hem donat la raó mútuament i hem estat d'acord en que estàvem, simplement, davant d'un conflicte. No hem discutit. I crec que malgrat estar d'acord en que no estàvem d'acord, ens hem sentit més a prop l'un de l'altre
El conflicte continua sent-hi, i encara em costarà dormir anit, però penso que estic creixent i aprenent. I penso que l'altra part del conflicte ara m'entén millor i em respecta més, malgrat hagi refermat el meu desacord.
Al capdavall, diuen que no hi ha problemes, sinó solucions per trobar.
No he fugit del conflicte, i penso que estic fent bé. Malgrat a curt plaç sigui tan incomod.
Gràcies per pensar en mi.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ÀNIMS MARIA!!! feia temps que no m'hi passava per aquí...

Una abraçada,

Manel Filella ha dit...

Maria: Ahir no vaig pensar a preguntar-te sobre el "conflicte".
De totes maneres havies d'anar a descansar.
Amb això dels conflictes jo també penso que sempre hi pot haver ocasió de "diàleg". I d'aqui en surt si més no, llum per comprendre els elements conflictius. I això em sembla que és una de les característiques dels ésser humans. L'acord o no acord, ja és una altra cosa...
Vinga fins aviat