dimarts, 10 de novembre del 2009

Les quaranta coses (1)

Quan faltaven quaranta dies per fer els quaranta anys, vaig decidir fer una llista de les coses gratuïtes que m'ha donat la vida. Les he anat publicant diàriament al facebook, i resulta que em vaig trobant gent que diu que les va seguint.
Ara que em manquen només dos dies per ser considerada una dona madura (ui) he pensat que potser les puc penjar aquí.
Moltes d'elles eren improvisades per la vivència del dia. Per exemple, un dia que em va començar un constipat que encara arrossego vaig donar gràcies a la salut, i el dia de Sant Francesc vaig donar gràcies al germà sol i la germana lluna.
Algunes estan molt desenvolupades i altres són només una frase. No les he mirat totes en conjunt encara, o sigui que és possible que siguin poc equilibrades. Us poso en cursiva els comentaris que faig a posteriori
1: Les amigues (i també els amics, però molt especialment aquestes amigues íntimes que m'han fet sentir tantes vegades que tinc el cor repartit)
2: El germà sol, la germana lluna
3: El silenci a primera hora del matí
4: El bullici dels adolescents (aquesta va provocar un debat entre companys de feina, com puc estar agraïda d'una cosa que ens atabala tant? no em referia tant al soroll coma la seva força, el seu apassionament, la vida que es vessa per tots els seus porus. I si, malgrat ser esgotadors, m'encanta treballar amb ells)
5:La música de Bach. (I de tants altres: Mozart, Chopin, Beethoven, Satie... Però aquell dia escoltava Bach, i em va sortir així)
6: L'olor de pa (des de que els reis em van dur una màquina de fer pa, em llevo amb l'aroma del pa acabat de fer. es comença el dia de manera diferent!)
7:La pluja (la suau, la violenta, la que avisa, la que no, la que em recorda la meva precarietat... Aquell dia va ploure a bots i barrals)
8:els aniversaris (aquell dia feia 11 anys que el Jordi i jo ens vam casar...)
9: Els rovellons (és possible que si el meu aniversari fos durant la primavera hagués dit "per les maduixes". Ho podem englobar, doncs, dins un apartat més ampli: per la fruita de temporada)
10:Els dies festius entre setmana. (encara que fos la hispanidad, per tal de fer festa fins i tot la faria el quatre de Juliol!)
Continuarà...