dimecres, 31 d’octubre del 2007

la neutralitat (II)/el halloween

la neutralitat (II)
Fa temps vaig escriure un post sobre neutralitat.
Ara he rebut una cita que diu ben bé el que volia dir en aquella època i no sabia com fer-ho:
"En el conflicte entre el poderós i el desposseït, no intervenir-hi no significa ser neutral, sinó posar-se al costat del poderós"
(Paulo Freire)

El Halloween
A veure, hi ha algú que s'apunti a fer un col·lectiu d'apòstates del Halloween?
Fa setmanes els meus alumnes d'ètica expressaven la por que els immigrants ens fessin perdre la identitat cultural. Avui estaven tots emocionats amb el Halloween.
Clar, una cosa són els costums magribins i l'altra els dels ianquis, on vas a parar!

9 comentaris:

Anònim ha dit...

On vas a parar! Tu ho dius: apunta'm al col·lectiu... la meva filla diu que és la´"única" del seu curs que no anirà de festa a la nit(aquest any ho he arreglat amb una bona pizza a ca nostra). Però no crec que l'any vinent "cuele"...

Catimar.

M.àngels ha dit...

Ja em podeu afegir a la llista!!! els meus alumnes no tenien ni idea del que celebrem per Tots Sants i m'insistien en que mengem castanyes perquè recorden a les calabaces del halloween!

eloi ha dit...

Jo també m'apunto a la llista!, igual m'animo a fer un post amb el tema, mira q't dic.

Anònim ha dit...

Una altra a la llista, i si per Nadal en vols fer una altra del "Papà Noel", ja m'hi pots inscriure.

Maria Escalas Bernat ha dit...

Com diu la cançó, "som molts més dels que et penses"!
Ahir vaig parlar amb el Marcos, que està a Los Angeles. Em deia que allà el Halloween és preciós, que és una festa molt maca... Però que pretendre celebrar-la aquí és una horterada. Més que res, és que és un assumpte comercial, quan allà és un assumpte tradicional, és súper diferent.
Em deia que fer Halloween aquí és com anar a una corrida de toros a NY
I si, Àngels, en penso fer un altre del Papa Noel... Quan s'acosta Nadal i veig tants pares Noels penjats dels balcons, jo tinc ganes de penjar-hi un tió o alguna cosa d'aquestes... per militància!

ERMITA EN XARXA ha dit...

I vés què et dic... Segurament si sabessin que aquesta festa no és americana originàriament no crec que tingués tants fans per aquí...

Un altre per la llista...

ERMITA EN XARXA

Anònim ha dit...

M'ha encantat la cita. La subscric, no posicionar-se és fer el joc al poder.

M'adhereixo, més que a l'anti-Halloween, al pro-castanyes i panellets.

La gràcia és poder fer conviure les diverses tradicions i treure'n suc de totes.

Per cert, aquest any, els de pinyó m'han quedat boníssims!

Anònim ha dit...

Nosaltres també ens hi adherim amb gran entusiasme!

Francesc xerric ha dit...

Jo ja m'he apuntat:
http://xerric-xerric.blogspot.com/2007/10/au-desperteu-que-el-nadal-sacosta-i-us.html