diumenge, 17 de juny del 2007

Petits Plaers

Petits plaers que he retrobat des que tinc fills:

-Gronxar-me. Si pot ser ben fort, i després llençar-me fent un bot i veure fins on arribo. Si trobo un tobogan on hi càpiga el meu cul, baixar-lo.
-Anar a la platja a darrera hora de la tarda. Fer castells a la sorra. Amb túnels llargs que s’ensorren quan arriben les ones fortes si no posem un mur de contenció. Buscar petxines maques.
-Jugar amb un io-io. O amb legos.
-Pintar sense sortir-nos de la ratlla.
-Seguir els gegants.
-Buscar formes als núvols.
-Fer bombolles de sabó.
-Llegir les històries de la bíblia com un conte: la balena de Jonàs, la història de Moisès, l’Arca de Noé...
-Els làctics imaginatius: Actimels, batuts, petits suïssos...
-El pa amb xocolata.
-Fer guerra de pessigolles, o de coixins. Jugar a veure qui és el primer en riure.
-Cantar al cotxe.
-Les pel•lícules antigues de Walt Disney...
-I les noves pel•lícules d’animació. (Gràcies a ells he conegut l’Shrek, el Nemo, el planeta del tresor, Robots....)
-Inventar-nos contes. Cada un diu una cosa o un personatge i després ens inventem un conte on surti tot. (proveu de fer un conte amb la caputxeta vermella, un astronauta i un tresor amagat)
-Jugar al parxís
-Caminar per la muntanya. Escoltar els ocells, buscar pals que semblen lletres, pedres amb formes estranyes o colors diferents.
-Cantar “cargol treu banya” a qualsevol cargol despistat i esperar que tregui les banyes.
-Anar a la cavalcada dels reis.
-Resar el Parenostre (no pregava d'aquesta manera feia molt temps)
-Banyar-nos tots junts, intentant no fer un tsunami. Amb l'escuma del sabó, posar-nos barba o crestes al cabell.

Podria fer una llista dels petits plaers que ja no assaboreixo, per exemple, ahir vaig anar a prendre una cervesa amb uns amics i em vaig donar compte que feia molt temps que no podia permetre'm el luxe. Una mica per militància em poso a fer aquesta llista. Malgrat tot el que he deixat de fer, penso que està valent la pena, això de tenir fills.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Retornant a la infància, eh... jajaj!! Està molt bé poder gaudir d'aquestes petites coses, oi?
Una abraçada,

Anònim ha dit...

Jo he recuperat moltes d'aquestes coses des que tinc nebots.

La veritat, Maria, sona força bé.

Penso que si tinc fill/a/s intentaré igualment fer la cervesa de tant en tant. Els avis n'estaran encantats!

Anònim ha dit...

No hi ha res que rejoveneixi tant com tenir fills. Tornar als contes, a aprendre a llegir, a veure passar els reis, a lliscar pels tobogans (ho has fet mai de cap per avall)...

eloi ha dit...

Què maco Maria!!!
què faig jo als trenta anys sent monitor d'esplai i coses per l'estil? suposo que compartir el que has fet en aquest post però amb menys intensitat. És molt guapo poder posar nom a totes aquestes coses! igual m'animo un dia i em faig la meva llista de petits plaers (tot i que alguns ja han at apareixent pel bloc)
att

Maria Escalas Bernat ha dit...

Zoila: es que saps què passa? les mares treballadores anem tan de bòlid que ens queixem de l'estrés, sense pensar en les coses genials que retrobem, perquè una mica com diu el Vladimir, tornem a fer coses senzilles i petites però genials. (si, Vladimir, he baixat tobogans cap per avall..)
Lu, realment els tiets i els avis sou els salvadors. Lo de la cervesa ja t'ho recordaré. Arribes taaaan cansat al vespre!
Eloi: Tinc molts més petits plaers, aquests són només els "infantils"
I no et pensis que ho comparteixes amb menys intensitat. Hi ha nanos que troben en els monitors d'esplai la tendresa que no troben a casa. Ho dic per experiència.

Anònim ha dit...

a vevades estem tant preocupats en ser "grans" que no ens en recordem de lo feliços que erem de petits. Es veritat!!jo també faig el boig amb les meves nenes, tot i que més d'una vegada sem resentin les cervicals...i es que tenim el cor i l'ànim jove però el cos...ai!!això ja és un altre cosa.