diumenge, 4 de març del 2007

Som molts més dels que et penses


És una de les frases que més m'agradava de la cançó "un crit en el carrer", que cantàvem quan estàvem a la Joc. Recordo amb tanta tendresa aquelles pasqües! Aquesta frase prenia un gran sentit a Tarragona, quan havia tres torns pels àpats, i les celebracions estaven plenes de joves i tots a una dèiem que som molts més dels que els altres pretenen.
Avui he recordat aquesta frase, a la trobada de suscriptors de l'agulla, que ha complert ja 50 números i que espero que en faci molts més. La veritat és que ens passa molt sovint, als cristians d'esquerres, ens sentim com una minoria dins la minoria. Moltes vegades és decebedor. I més quan els grans mitjans de comunicació ens presenta l'església de la Cope, la que no surt al carrer per evitar una guerra però si per protestar perquè les persones d'un mateix sexe que s'estimen es puguin casar.
Doncs no estem sols, els cristians progressistes. Som molts més dels que es pensa la gent, i tenim ganes, i entusiasme, i ens neguem a quedar-nos en la imatge retrògrada i carca. I hi ha un ampli ventall d'edats. I vivim l'evangeli com una bona notícia que ens contagia i ens empeny endavant.
Som molts més dels que et penses.

6 comentaris:

Cris Ruano ha dit...

Hola Maria
vaig venir a parar al teu bloc fa un temps i em va agradar molt el to que li has donat.
Això que has escrit m'ha fet somriure: SÍ, som més dels que molts es pensen! Anem treballant sense fer tant soroll com d'altres, però seguim aquí, en la lluita diària per fer un món millor.
Gràcies per l'entrada!

Anònim ha dit...

I encara que estiguem sols, si creiem realment en el que fem, ENDAVANT.

eloi ha dit...

Potser no fem tant de soroll. Potser no anem vestits diferent de la resta de la gent. Potser no ens signifiquem per posar-nos a les primeres files de les mega-celebracions eclesials... però, no és quest mateix l'estil de Jesús? Només cal donar un cop d'ull per l'evangeli per constatar-ho, especialment per l'Himne de Filipencs (cap 2).

eloi ha dit...

per cert, Maria, ja saps que ha aparegut la blocsfera cristiana? (la tinc linkada al bloc), per què no t'hi afegeixes? tú mateixa.
atentament

Imma Fita Payes - Cocinitas ha dit...

m'agrada aixo q dius . petons

Maria Escalas Bernat ha dit...

Cris: jo també he visitat el teu blog varies vegades. M'agrada molt.
Vladimir: la única manera d'anar endavant és creure en el que fas... De tota manera, quan veig que a l'opus no els manca gent,... em pregunto si l'esperit sant està equivocat, o ho estic jo!
Eloi: Fa una setmana que vaig demanar ser donada d'alta a la blocesfera cristiana, en Jori Listerri em va dir que anaven molt liats, que de seguida que poguéssin m'hi inclourien.
Hebe... Gràcies, els petons son sempre ben rebuts.