dimarts, 27 d’octubre del 2009

Quina religió hem d'escollir


M'ha encantat això que he trobat a un blog que es titula alguna cosa semblant a "ateus amables"
Es tracta d'un diagrama, per poder escollir la religió que més s'acosta a la teva personalitat.
Els que no sabeu anglès, demaneu a algú que us el tradueixi, perquè no té desperdici. Per exemple, al principi et dona a triar en quants Deus vols creure, en moltíssims, en un de sol o en cap.
Jo vaig escollir, com és natural, un de sol, i et dona a triar si t'agrada la cansalada o no. Si esculls que si, que t'agrada el porc, et dona a escollir: si ets una persona pesada podràs ser testimoni de Jehovà o Mormó, depenent del concepte que tinguis de la roba interior. Si pel contrari no ets especialment pesat has de ser un vulgar i avorrit cristià.
Si a dalt de tot hagués triat que no m'agrada la cansalada, hauria pogut triar entre ser musulmana o jueva.
El que m'ha fet riure més, però, és la opció de no creure en cap Deu.
Si ets ric i estàs tocat de l'ala, pots ser de l'església de la cienciologia. Si no ets ric o no estàs tocat de l'ala i no vols creure en Deu, has de triar l'ateisme.

He rigut molt, m'agraden aquestes caricatures simpàtiques de la religió. Suposo que alguns puristes es deuen estar estirant els cabells, però m'ha fet gràcia la frescura d'aquesta estampa.
I si ens hem de posar profunds, també podem, eh? Estaria bé que tothom es plantegés en serio si la opció espiritual que ha triat és la més adient.
O em puc posar punyetera. També estaria bé plantejar-nos si la vida que portem concorda amb la religió que diem que professem.
Ahi queda eso.

2 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ho he trobat divertidíssim i he anat provant les diferents opcions... He de reconèixer que amb la de la Cienciologia he rigut molt! :-))

Jordi Morrós Ribera ha dit...

S'ha de reconéixer que el joc és divertit. però crec que les ironies punyents de la sèrie de dibuixos "Els Simpson" superen molt aquesta crítica amable i light de les religions.

I per cert, com que les religions sempre generen enigmes, què tindra que veure creure que la roba interior sigui màgica amb ser mormó o ser testimoni de Jehovà. Aquest enigma per a mi, i que els cristians com jo em perdonin la conyeta, supera el que ens explicaven a catecisme sobre el misteri de la Santa Trinitat d'una naturalesa en tres persones, per tant els teòricament ateus potser són capaços de generar enigmes superiors als que genera la dogmàtica catòlica.