dimarts, 18 de desembre del 2007

Nadal?

Fa temps corria una llegenda urbana sobre un senyor que havia anat als jutjats a demanar la primera comunió civil per la seva filla. Penso que no n'estem gaire lluny. Dues petites anècdotes, que no deixen de ser la mateixa:
Fa unes setmanes vaig anar al Jardiland. Hi havia un munt d'arbres de nadal, i engalanaments nadalencs de tot tipus: estrelles, bolles de colors, espelmes mil, llaços de colors a joc amb les espelmes, rens de vellut, de cristalls, de fusta, llums de colors variats o només d'un color, grosses, petites, mitjanes,que s'encenen i s'apaguen o que només s'encenen, d'exterior o d'interior... No se, cliques "horror vacui" i surt una foto d'aquella botiga.
I de sobte vaig sentir una senyora que deia "Mira que gracioso que es esto!"
"Esto" era un pessebre! A la senyora en qüestió li va estranyar veure un pessebre en un lloc d'ornaments de nadal!!! De fet, entre tot aquell maremàgnum de purpurina era l'únic pessebre.
I aquí ve la segona anècdota: Vam anar a la fira de nadal de la plaça Santa Anna. Volíem comprar unes figuretes pel pessebre. No se quantes parades hi ha en total, algunes maquíssimes, altres horteres a morir (El pare noel em carrega cada vegada més)però la veritat és que de parades de figures de pessebre n'hi ha ben poques. i que tinguin exclusivament això, només 2. Per militància, vaig comprar a una d'elles. Si no, aviat decidiran que no dona prou, i tindrem fira de nadal sense el pessebre. Aviat els nens no sabran què celebrem pel nadal. De fet un alumne d'Eso m'ha dit en un examen que el nadal és un invent nòrdic! I s'ha quedat tan ample!
Entre això, i entre que quan s'acosta nadal els diaris solen treure suplements de compres, exalçant el luxe i tot això, no se, crec que cada vegada ens ho estan posant més difícil.

6 comentaris:

Silveri Garrell ha dit...

Cert, i en tenim la culpa els mateixos que ens diem cristians. Per exemple jo tracto un tema en www.silverigarrell2.blogspot.com referent Creacionisme Científic i he quedat maravellat del que han estudiat els protestants respecte a La Biblia. Em penso que la caiguda de la religiositat a casa nostra en part es deu a que s'ha promocionat massa una espiritualitat centrada en els pecats i la confessiò. Els creacionistes americans son capdevanters en barrejar Cristianisme i Ciència.

Santes Festes, Maria.

Assumpta ha dit...

I tant que sí!!

Sóc catequista a Reus i cada any he de repetir una i mil vegades que per Pasqua no "celebrem la mona" si no que la "mona" és un costum català associat a la celebració de la Ressurrecció del Senyor...

Ho entenen quan els hi preguntes:
- El dia del teu aniversari és el teu dia o el dia del pastís?

Però bé... Nadal és el tió (al menys aquest és d'aquí hahaha) o el Pare Noel de la Coca Cola...

Ah!! Una cosa que em fastigueja molt és que cada vegada em costa més trobar postals de Nadal amb el Naixement o pastors, etc... O Pares Noels, o Paisatges nevats, o qualsevol cosa estranya, abstracta...

Txaro ha dit...

És una llàstima...

Alls cuits mai couen ha dit...

maria, t'has fixat que una de les paradetes té un núvol que plou damunt d'un pessebre??

perque és diu pessebre no?
jajaja!

Anònim ha dit...

i a sobre a cas les nenes em pregunten per què a elles no els vé el papa Noel.

un altre cosa que em...fot(perdoneu la franquesa)és que l'estat veí de parla no catalana situat al sudoest i que sempre té la vara a punt si és anar en contra de qualsevol cosa de per aquí, no s'indigni perl fet de que la gent sembla que cad cop més cel.lebra més el dia de st. Nicolau, envers dels tradicionals reis de tota la vida...en fí...

BONES FESTES!!

Maria Escalas Bernat ha dit...

Caram, Silveri, quina erudició. Realment han de ser antagònics cristianisme i ciència?
Assumpta, l'altre dia vaig visitar un blog especialtitzat en... poesies de Nadal laiques!!!!, una llàstima, com diu la txaro.
"Alls cuits", no la vaig veure, aquesta paradeta!
Lulu, és veritat que cada cop es perden més els reis, i és una pena.
Jo als meus nens els dic que els reis i el pare noel s'ho reparteixen i a casa ens han tocat els reis.
Per ara encara cola.